Дълги години конституцията е в устите на хората, та дори и в краката им, както видяхме преди месеци.
Конституцията бе написана и приета по странен и леко съмнителен начин, което се разчу още тогава. Стигна се до там, че 39 народни представители излязоха и отказаха да я подпишат. Споровете за нейното качество продължават и до днес, но никой, никога не попита НАС - народът, какво мислим за нея. Не беше направен референдум, не са правени и задълбочени изследвания за отношението на съвременния човек към основния закон на страната. При така стоящото положение излиза, че всичко, което се казва, не е нищо повече от лично мнение. Факт е обаче, че мнението не е единодушно, което не го прави по-ясно. Именно с тази цел е и настоящото изследване, което трябва да даде отговор на два въпроса -
1. Записаното съответства ли на разбиранията, желанията и мирогледа на българите или казано по друг начин, дали ни харесва.
2. Спазва ли се и приложимо ли е на практика записаното или страната се ръководи по един мъртъв и нефункциониращ закон.


Изследването ще продължи една година. Участието е по желание и е напълно анонимно.

Кратко упътване

четвъртък, 8 август 2013 г.

Глава пета - МИНИСТЕРСКИ СЪВЕТ

Глава пета
МИНИСТЕРСКИ СЪВЕТ



Чл. 105.
(1) Министерският съвет ръководи и осъществява вътрешната и външната политика на страната в съответствие с Конституцията и законите.

Харесваме ли чл. 105. (1)?


Спазва ли се чл. 105. (1)?



(2) Министерският съвет осигурява обществения ред и националната сигурност и осъществява общото ръководство на държавната администрация и на Въоръжените сили.

Харесваме ли чл. 105. (2)?


Спазва ли се чл. 105. (2)?



(3) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2005 г.) Министерският съвет информира Народното събрание по въпроси, отнасящи се до задълженията, произтичащи за Република България от нейното членство в Европейския съюз.

Харесваме ли чл. 105. (3)?


Спазва ли се чл. 105. (3)?



(4) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2005 г.) Когато участва в разработването и приемането на актове на Европейския съюз, Министерският съвет информира предварително Народното събрание и дава отчет за своите действия.

Харесваме ли чл. 105. (4)?


Спазва ли се чл. 105. (4)?




Чл. 106.
Министерският съвет ръководи изпълнението на държавния бюджет; организира стопанисването на държавното имущество; сключва, утвърждава и денонсира международни договори в случаите, предвидени в закона.

Харесваме ли чл. 106.?


Спазва ли се чл. 106?




Чл. 107.
Министерският съвет отменя незаконосъобразните или неправилните актове на министрите.

Харесваме ли чл. 107.?


Спазва ли се чл. 107?




Чл. 108.
(1) Министерският съвет се състои от министър-председател, заместник министър-председатели и министри.

Харесваме ли чл. 108. (1)?


Спазва ли се чл. 108. (1)?



(2) Министър-председателят ръководи и координира общата политика на правителството и носи отговорност за нея. Той назначава и освобождава от длъжност заместник-министрите.

Харесваме ли чл. 108. (2)?


Спазва ли се чл. 108. (2)?



(3) Министрите ръководят отделни министерства освен ако Народното събрание реши друго. Те носят отговорност за своите действия.

Харесваме ли чл. 108. (3)?


Спазва ли се чл. 108. (3)?




Чл. 109.
Членовете на Министерския съвет полагат пред Народното събрание клетвата по чл. 76, ал. 2.

Харесваме ли чл. 109?


Спазва ли се чл. 109?




Чл. 110.
Членове на Министерския съвет могат да бъдат само български граждани, които отговарят на условията за избиране на народни представители.

Харесваме ли чл. 110?


Спазва ли се чл. 110?




Чл. 111.
(1) Правомощията на Министерския съвет се прекратяват:
1. с гласуване на недоверие на Министерския съвет или на министър-председателя;
2. с приемане на оставката на Министерския съвет или на министър-председателя;
3. при смърт на министър-председателя.

Харесваме ли чл. 111. (1)?


Спазва ли се чл. 111. (1)?



(2) Министерският съвет подава оставка пред новоизбраното Народно събрание.

Харесваме ли чл. 111. (2)?


Спазва ли се чл. 111. (2)?



(3) В случаите по предходните алинеи Министерският съвет изпълнява функциите си до избирането на нов Министерски съвет.

Харесваме ли чл. 111. (3)?


Спазва ли се чл. 111. (3)?




Чл. 112.
(1) Министерският съвет може да поиска Народното събрание да му гласува доверие по цялостната политика, по програмата или по конкретен повод. Решението се приема с мнозинство повече от половината от присъстващите народни представители.

Харесваме ли чл. 112. (1)?


Спазва ли се чл. 112. (1)?



(2) Когато Министерският съвет не получи исканото доверие, министър-председателят подава оставката на правителството.

Харесваме ли чл. 112. (2)?


Спазва ли се чл. 112. (2)?




Чл. 113.
(1) Членовете на Министерския съвет не могат да заемат длъжности и да извършват дейности, които са несъвместими с положението на народен представител.

Харесваме ли чл. 113. (1)?


Спазва ли се чл. 113. (1)?



(2) Народното събрание може да определя и други длъжности и дейности, които членовете на Министерския съвет не могат да заемат или извършват.

Харесваме ли чл. 113. (2)?


Спазва ли се чл. 113. (2)?




Чл. 114.
Въз основа и в изпълнение на законите Министерският съвет приема постановления, разпореждания и решения. С постановления Министерският съвет приема и правилници и наредби.

Харесваме ли чл. 114?


Спазва ли се чл. 114?




Чл. 115.
Министрите издават правилници, наредби, инструкции и заповеди.

Харесваме ли чл. 115?


Спазва ли се чл. 115?




Чл. 116.
(1) Държавните служители са изпълнители на волята и интересите на нацията. При изпълнение на своята служба те са длъжни да се ръководят единствено от закона и да бъдат политически неутрални.

Харесваме ли чл. 116. (1)?


Спазва ли се чл. 116. (1)?



(2) Условията, при които държавните служители се назначават и освобождават от длъжност и могат да членуват в политически партии и синдикални организации, както и да упражняват правото си на стачка, се определят със закон.

Харесваме ли чл. 116. (2)?


Спазва ли се чл. 116. (2)?


Няма коментари:

Публикуване на коментар